Kriitika

  • Õpetus ainult poisslastele, mis tänapäevases kontekstis on mõeldamatu. Kõigile võimaldatakse võrdsed võimalused. Ateenas said õpetuse ainult vabad kodanikud ja poisslapsed.
  • Eetilised tõekspidamised, mis tänapäevases ühiskonnas ei ole vastuvõetavad ja mõistetakse hukka. Näide: Varastamine kuulus Spartas nö õppimise juurde; tapmine õppimise eesmärgil.
  • Füüsiline vägivald, piinamine on tänapäeval lubamatu ja karistatav. Antiikajal rakendati sellekohaseid meetodeid.
  • Roomas ei olnud kool riigi kontrolli all. See tähendas, et õpetust võisid anda kõik, kes seda soovisid olenemata kvaliteedist ja oskustest. Praegusel ajal on haridussüsteem riiklik, kus on olemas väljatöötatud õppekavad ning eeskirjad, mida täita tuleb.
  • Antiik Kreekas oli naine mehe võimu all ning pidi hoidma tahaplaanile ning naisel oli ühiskonnas kaks võimalikku rolli: abielunaine või hetäär. Naine sõltus oma isast, abikaasast, vennast või pojast, sest ühiskonnas valitses nö ,,meeste klubi''. Praegusel ajal on naine mehega võrdne ning naistel on võimalik osaleda ühiskonnaelus ning teha karjääri jms, st olla aktiivne ühiskonnaliige. 
  • Kõik vastsündinud vaadati üle spetsiaalse vanemate nõukogu poolt ning terved lapsed anti vanematele tagasi. Puudega või halva tervisega lapsed hukati ning kui nad jäeti ellu, siis kasvatati neid väljaspool Spartat. Sparta polnud koht invaliidide jaoks. Praegusel ajal toetatakse ja aidatakse erivajadusega lapsi/inimesi ning aidatakse neid, kes seda vajavad, mitte ei heideta ühiskonnast välja.